dijous, 9 d’agost del 2012

SADERNES AL BASSEGODA I TORNAR PER SANT ANIOL

Dijous dia 9 d'agost del 2012:
Avui juntament amb en Pep i en Miquel, hem anat cap a Saderners per fer una ruta cap al bessagoda, hem començat sobre les cinc de la tarda amb una temperatura de uns 33º i un sol que petava les pedres...começament per una pista amb una pendent força constant però no molt picada, cosa que feia que anàvem guanyant desnivell, però sense un desgast elevat, cap al km 3 hem trobat una font, cosa que sabiem que no tornariem a trobar fins a sant aniol, i hem omplert bidons i ens hem refrescat i hidratat...llavors uns kms més amunt cap al km 7,5 hem arribat a la Mare de Déu de les agulles i seguint fins arribar al coll de riu (993m), aquí ja han canviat les coses, ja que en menys de un km em pujat fins al pic del bassegoda(1373m), cosa que feia que a estones anéssim amb les mans a terra, quasi de cuatre grapes...molt intens i passant a talls per la tartera, cosa que dificulta força la pujada...un cop a dalt unes grans vistes, i després a baixar per l'altre banda i agafant una pista en direcció a l'hostal de la muga i passant pel coll de principi, pla de ballador, la creu de principi,clot de la solana rosta(lloc on buscavem un corriol que feia drecera però no hem vist clar),i fins a les feixes de la comella on hem agafat el camí a l'esquerra cap a sant aniol, passant pel pas de la guilla , el pla de ballador i el coll de clarioles i arribant a Sant Aniol d'Aguja, on ens hem pogut hidratar, cosa que feia estona que patiem de set... tornada per les gorgues de la riera de sant aniol i el salt de la núvia, fins a Sadernes.
a la Mare de Déu de les agulles

Al pic del bassegoda 1373m
Dir que la companyía ha estat excelent i que he anat molt bé durant le 4 hores de ruta i els 30kms amb uns 1300m de desnivell positiu, fins als ultims 2 kms que m'ha entrat una pàjara considerable...
Aquí l'enllaç al Wikiloc.